logo

logo

JORNADA BONES PRÀCTIQUES COMENIUS REGI CONSELLERIA D'EDUCACIÓ

Assistència a la Jornada informativa d’Associacions Comenius Regi 2013-2015 que tingué lloc el passat 3 d’octubre en la Conselleria d’Educació on l’Ajuntament de Picanya i l’IES Enric Valor realitzàrem la presentació de bones pràctiques de l’exercici 2012-2013 del nostre Projecte Educació per a la salut relativa a la prevenció d’addiccions.

JUSTIFICACIÓ PEDAGÒGICA DE LES ACTIVITATS

ASSOCIACIÓ COMENIUS REGI 
PICANYA-TARNOBRZEG
2012-2014

Ajuntament de Picanya, Gmina Tarnobrzeg, Institut d’Educació Secundària Enric Valor, Gimnazjum nr 2 w Tarnobrzegu, Proyecto Hombre,  Stowarzyszenie Profilaktyczne Brzeg .


HEALTH EDUCATION CONCERNING ADDICTIONS PREVENTION

Títol de l’activitat:
“Qüestionari sobre adiccions

Professorat responsable: Tere Planells i Raquel Sánchez
Departaments: Geografia i Historia i Informàtica
Alumnat participant:  1r PQPI 
           


OBJECTIUS
Reflexionar en el consum de drogues.
Conscienciar en el mal ús de les noves tecnologies.
Participar en un projecte extra-escolar, visible a la resta de la comunitat educativa.
Reforçar l'autoestima dels alumnes en risc d'exclusió social, implicant-los en un projecte d'àmbit europeu.
Utilitzar les TIC.
Fomentar la dimensió europea de l’educació.


JUSTIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT

Els alumnes que van dur en davant l'activitat, pertanyen a un grup d'alumnes amb diferent problemàtica social, fracàs escolar i molta dificultat per a obtenir el graduat en l'ESO.
L'activitat va consistir en passar un qüestionari a un grup nombrós i representatiu dels alumnes del centre (370 alumnes) del primer i segon cicle d?ESO. La temàtica del mateix van ser  les addiccions a les diferents drogues (alcohol, cànnabis ....) i les noves tecnologies.
El procés d'execució de l'activitat va incloure  les següents etapes de:
  • Elaboració i captació dels qüestionaris
  • Digitalització  de  les respostes dels 370 qüestionaris
  • Anàlisi  amb el full de càlcul dels resultats
  • Reflexió  i establiment de conclusions respecte del resultats obtinguts

Una representació de l'alumnat junt a la professora Tere Planells varen exposar el projecte al equip de professors polonesos en la seua visita a Picanya.

L'objectiu de l'activitat va ser , per tant,  doble. Per una banda, reflexionar i establir conclusions pròpies dels hàbits dels adolescents de la seua població respecte de diferents addiccions, i per altra fer-los participes i protagonistes d'una activitat dins d'un projecte europeu, per tal de motivar-los i millorar la seua autoestima.

 ASSOCIACIÓ COMENIUS REGI 
PICANYA-TARNOBRZEG
2012-2014

Ajuntament de Picanya, Gmina Tarnobrzeg, Institut d’Educació Secundària Enric Valor, Gimnazjum nr 2 w Tarnobrzegu, Proyecto Hombre,  Stowarzyszenie Profilaktyczne Brzeg .


HEALTH EDUCATION CONCERNING ADDICTIONS PREVENTION

Títol de l’activitat:
“Concurs de cartells Un dia sense tabac

Professorat responsable: Irene Lado Monserrat i Iolanda Marco Collado.
Departaments: Anglés i Valencià.
Alumnat participant: 3r i 4t d’ESO      
           


OBJECTIUS
Prendre consciència dels danys que el tabac provoca en l’organisme.
Accedir a la informació de les diferents campanyes anti-tabac que s’han realitzat durant els últims anys.
Posar en pràctica el plurilingüisme escrivint missatges publicitaris en tres llengües: valencià, castellà i anglés.
Utilitzar les TIC.
Fomentar la dimensió europea de l’educació.
Difondre l’activitat en la comunitat.


JUSTIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT
L’alumnat, orientat pel professorat responsable havia d’elaborar cartells amb imatges i missatges escrits en valencià, castellà i anglés on s’explicara als receptors els danys que provoca el tabac i se’ls persuadira de la necessitat de deixar de fumar. El treball s’ha enfocat des del punt de vista humorístic a fi de ressaltar el contingut del missatge, fer-lo més atractiu i deixar momentàniament de banda el dramatisme del problema de l’addicció al tabac tal i com plasmen els missatges que apareixen al darrere dels paquets de cigarrets. L’alumnat va ampliar el lema del concurs:
Un dia sense tabac però que no siga només un dia.
One day without smokin, but not only for one day!
L’alumnat també ha tingut la motivació d’optar a un dels premis del concurs i acudir a l’acte de lliurament de premis.

Conferencia a cargo de IMPADES "Educación saludable: riesgos de las drogas más comunes de consumo entre los jóvenes"

IMPADES es una asociación sin ánimo de lucro, creada en 2009 por jóvenes emprendedores en el municipio de Benetússer, con la finalidad de promover y facilitar el desarrollo social y económico, teniendo como objetivo prioritario el interés general.
Desde IMPADES, pretendemos mejorar la calidad de vida de niños, jóvenes y adultos, dando soporte anivel educativo, social y familiar. Entre los fines de la asociación, destacan la promoción personal y profesional, así como el desarrollo de programas destinados a la mejora de calidad de vida y prevención de conductas de riesgo, entre otros.

IMPADES centra su actividad, principalmente, en la formación, inserción y orientación laboral, en la intervención socioeducativa con menores y jóvenes con el fin de promover una educación saludable y en la conciliación entre la vida familiar y laboral.




ADDICTION SURVEY


We are Teresa Planells  and Raquel Sánchez, both of us teach in the special program called PQPI. It is an initial vocational education  training , in this case in microcomputering system for students over 16 that failed in the secondary compulsory education and are in danger of no getting any degree.

     The aim of our project was try to encourage our students to participate in an extra academic project in order that the other students appreciate their effort. So, the Comenius project was the ideal occasion for it.

  In this way, we decided to do an addition survey about alcohol, tobacco, mobiles, social networks and consoles students inhabits in our secondary school.

  Here you are the results of our task:

a.       First one slide  is about school social context
b.      The seven next slides are about the elaboration process of the questionnaire (aims, structure, who has been addressed, data capture, computer date process)
c.       From 10 slide to 24 we get to obtain results of the questionnaire (most of them includes all kind of graphics.
·       From 11 to 14  reflect alcohol inhabits results
·       From 15 to 18  treat smoking inhabits results
·       From 19 to 20 talk about drugs
·       From 21 to 22 reflect mobiles inhabits
·       From 23 to 24 treat social network inhabits and videoconsoles inhabits


     To sum up, the last 3 slides explain the conclusions