Assistència a la Jornada informativa d’Associacions Comenius Regi 2013-2015 que tingué lloc el
passat 3 d’octubre en la
Conselleria d’Educació on l’Ajuntament de Picanya i l’IES
Enric Valor realitzàrem la presentació de bones pràctiques de l’exercici 2012-2013 del nostre Projecte Educació
per a la salut relativa a la prevenció d’addiccions.
L'associació, que promou la dimensió europea de l'educació, té com a objectiu el desenvolupament d’activitats de cooperació sobre el tema EDUCACIÓ PER A LA SALUT RELATIVA A LA PREVENCIÓ D'ADDICCIONS. Està constituïda pels ajuntaments de Picanya i de Tarnobrzeg (Gmina Tarnobrzeg), l’IES Enric Valor de Picanya i el Gimnazjum nr 2 w Tarnobrzegu (IES de Tarnobrzeg), així com l’associació Proyecto Hombre de València i l’organisme homòleg polonés Stowarzyszenie Profilaktyczne Brzeg.
logo
JUSTIFICACIÓ PEDAGÒGICA DE LES ACTIVITATS
ASSOCIACIÓ
COMENIUS REGI
PICANYA-TARNOBRZEG
2012-2014
Ajuntament de Picanya, Gmina
Tarnobrzeg, Institut d’Educació Secundària Enric Valor, Gimnazjum nr 2 w
Tarnobrzegu, Proyecto Hombre,
Stowarzyszenie Profilaktyczne Brzeg .
HEALTH EDUCATION CONCERNING ADDICTIONS PREVENTION
Títol de l’activitat:
“Qüestionari sobre adiccions”
Professorat responsable: Tere Planells i Raquel
Sánchez
Departaments: Geografia i Historia i Informàtica
Alumnat participant:
1r PQPI
OBJECTIUS
Reflexionar en el
consum de drogues.
Conscienciar en el
mal ús de les noves tecnologies.
Participar en un
projecte extra-escolar, visible a la resta de la comunitat educativa.
Reforçar l'autoestima
dels alumnes en risc d'exclusió social, implicant-los en un projecte d'àmbit
europeu.
Utilitzar les TIC.
Fomentar la dimensió
europea de l’educació.
JUSTIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT
Els alumnes que van dur en davant l'activitat, pertanyen a un grup
d'alumnes amb diferent problemàtica social, fracàs escolar i molta dificultat
per a obtenir el graduat en l'ESO.
L'activitat va consistir en passar un qüestionari a un grup nombrós i
representatiu dels alumnes del centre (370 alumnes) del primer i segon cicle
d?ESO. La temàtica del mateix van ser les addiccions a les diferents drogues
(alcohol, cànnabis ....) i les noves tecnologies.
El procés d'execució de l'activitat va incloure les següents etapes de:
- Elaboració i
captació dels qüestionaris
- Digitalització de les respostes dels 370 qüestionaris
- Anàlisi amb el full de càlcul dels resultats
- Reflexió i establiment de conclusions respecte
del resultats obtinguts
Una representació de l'alumnat junt a la professora Tere Planells varen
exposar el projecte al equip de professors polonesos en la seua visita a
Picanya.
L'objectiu de l'activitat va ser , per tant, doble. Per una banda, reflexionar i establir
conclusions pròpies dels hàbits dels adolescents de la seua població respecte
de diferents addiccions, i per altra fer-los participes i protagonistes d'una activitat
dins d'un projecte europeu, per tal de motivar-los i millorar la seua
autoestima.
ASSOCIACIÓ
COMENIUS REGI
PICANYA-TARNOBRZEG
2012-2014
Ajuntament de Picanya, Gmina
Tarnobrzeg, Institut d’Educació Secundària Enric Valor, Gimnazjum nr 2 w
Tarnobrzegu, Proyecto Hombre,
Stowarzyszenie Profilaktyczne Brzeg .
HEALTH EDUCATION CONCERNING ADDICTIONS PREVENTION
Títol de l’activitat:
“Concurs de cartells Un dia sense tabac”
Professorat
responsable: Irene Lado Monserrat i Iolanda Marco Collado.
Departaments:
Anglés i Valencià.
Alumnat
participant: 3r i 4t d’ESO
OBJECTIUS
Prendre consciència
dels danys que el tabac provoca en l’organisme.
Accedir a la
informació de les diferents campanyes anti-tabac que s’han realitzat durant els
últims anys.
Posar en pràctica el
plurilingüisme escrivint missatges publicitaris en tres llengües: valencià,
castellà i anglés.
Utilitzar les TIC.
Fomentar la dimensió
europea de l’educació.
Difondre l’activitat
en la comunitat.
JUSTIFICACIÓ DE L’ACTIVITAT
L’alumnat, orientat pel professorat responsable havia d’elaborar
cartells amb imatges i missatges escrits en valencià, castellà i anglés on
s’explicara als receptors els danys que provoca el tabac i se’ls persuadira de
la necessitat de deixar de fumar. El treball s’ha enfocat des del punt de vista
humorístic a fi de ressaltar el contingut del missatge, fer-lo més atractiu i
deixar momentàniament de banda el dramatisme del problema de l’addicció al
tabac tal i com plasmen els missatges que apareixen al darrere dels paquets de
cigarrets. L’alumnat va ampliar el lema del concurs:
Un dia sense tabac però que no siga només un dia.
One day without smokin, but not only for one day!
L’alumnat també ha tingut la motivació d’optar a un dels premis del
concurs i acudir a l’acte de lliurament de premis.
Conferencia a cargo de IMPADES "Educación saludable: riesgos de las drogas más comunes de consumo entre los jóvenes"
IMPADES es una asociación sin ánimo de lucro, creada en 2009 por jóvenes emprendedores en el municipio de Benetússer, con la finalidad de promover y facilitar el desarrollo social y económico, teniendo como objetivo prioritario el interés general.
Desde IMPADES, pretendemos mejorar la calidad de vida de niños, jóvenes y adultos, dando soporte anivel educativo, social y familiar. Entre los fines de la asociación, destacan la promoción personal y profesional, así como el desarrollo de programas destinados a la mejora de calidad de vida y prevención de conductas de riesgo, entre otros.
IMPADES centra su actividad, principalmente, en la formación, inserción y orientación laboral, en la intervención socioeducativa con menores y jóvenes con el fin de promover una educación saludable y en la conciliación entre la vida familiar y laboral.
ADDICTION SURVEY
We are Teresa Planells and Raquel
Sánchez, both of us teach in the special program called PQPI. It is an initial
vocational education training , in this case in microcomputering system
for students over 16 that failed in the secondary compulsory education and are
in danger of no getting any degree.
The aim of our project was try to encourage our students to participate in
an extra academic project in order that the other students appreciate their
effort. So, the Comenius project was the ideal occasion for it.
In this way, we decided to do an addition survey about
alcohol, tobacco, mobiles, social networks and consoles students inhabits in
our secondary school.
Here you are the results of our task:
a. First one slide is about school
social context
b. The seven next
slides are about the elaboration process of the questionnaire (aims, structure,
who has been addressed, data capture, computer date process)
c. From 10 slide to 24 we get to obtain results of the questionnaire (most of
them includes all kind of graphics.
·
From 11 to 14 reflect alcohol inhabits results
·
From 15 to 18 treat smoking inhabits results
·
From 19 to 20 talk about drugs
·
From 21 to 22 reflect mobiles inhabits
·
From 23 to 24 treat social network inhabits and videoconsoles inhabits
To sum up, the last 3 slides explain the conclusions
Subscribe to:
Posts (Atom)